OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Yleinen - autot ja liikenne Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 16.3.2005 21:07    Viestin aihe: Miten saa kissat karkoitettua?

...muuten kun lyijyllä. Juoksvat terassilla ja kusa*ksivat joka paikkaan. Makaavat auton lämpimällä konepellillä kuraisina ja hiekkaisina jne.

joku sanoi,että sitruunan kuorilla ja joku viisas osasi kertoa,että on olemassa jotain karkoitus suihketta,mutta ei muistanut mistä saa.

Ei taida oikein olla auto foorumin aihe,mutta....
Lape

Dreifaldiges Hurraa für das quattro Allradantrieb!

LähetäLähetetty: 16.3.2005 21:09    Viestin aihe:

Usko tai älä!

http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=6098&highlight=kissa
Mitä AudiFinnssiltä ei löydy, sitä ei tarvita! :)
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 16.3.2005 21:13    Viestin aihe:

Jopas jotakin... ;)

Olihan siellä vaikka mitä... ei kun kokeilemaan. Sen voin sanoa,että... enpäs sanokkaan,etten ole käräjillä eläin rääkkäyksestä.
Pikku Janne

Swallowtail -74

LähetäLähetetty: 16.3.2005 21:38    Viestin aihe:

ota kiinni ja työnnä sinappia perseeseen tai ostat tuoreen oikeen mehevän silakan ja murkaat sinne parit nitrot niin johan katti lähtee, heittää muutes aika voltit :)
P.i.t

pitkä rivi romuja,T5

LähetäLähetetty: 16.3.2005 21:53    Viestin aihe:

Lainaus:
ota kiinni ja työnnä sinappia perseeseen

onko tätä oikeasti joku kokeillut? lähtikö kisu?
JiiP

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:01    Viestin aihe:

^ Tota sinappia oli kokeillu lätkäjoukkue lomamatkallaan jossain päin välimeren rannikkoa. Kyllä kuulemma kissa lähti :D
Slowmotion

Golf V Tdi 4mot

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:01    Viestin aihe:

en tonne pers...een vaan annoin syödä makkarasta palasen johon oli ilmeisesti tippa sinappia vahingossa jäänyt. Kissa lähti kuin naton ohjus mutta kyllä se tuli takasinkin vielä muttei halunnut syödä makkaraa vähään aikaan :)
Pikkusen sai nauraa noille audiclubin vinkeille

edit:typoja

Viimeinen muokkaaja, Slowmotion pvm 16.3.2005 22:32, muokattu 1 kertaa
SS

Saab 9-3

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:18    Viestin aihe:

Jaahas, en ole mikään kissan ystävä mutta eläin se on kissakin. Joku rotanmyrkky on melko raaka tapa, yleensähän niiden toiminta perustuu siihen että sisuskalut alkavat vuotamaan verta. Jos kissoja pitää listiä niin mieluummin kipuja aiheuttamatta.

Sitä en kyllä käsitä, ettei omistajat huolehdi lainkaan lemmikeistään. Tunkee vaikka ne kissan &%¤t sinne omistajan postilaatikkoon jos omistaja on tiedossa :/
H. Jormalainen

Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:27    Viestin aihe:

Joko joku on oikeasti tulkinnut järjestyssääntöjä että mitäs sheballe saa tehdä?
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:28    Viestin aihe:

Eipä mun tarkoitus ole mitään myrkkyjä syöttää saati sinappia. Sinapille on parempaakin käyttöä...
jmr

Gulf3 Variant '97 TDi AHU

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:44    Viestin aihe:

Yksi naapurinmies (nykyään edesmennyt) kyllästyi joskus, kun oma kissa makoili konepellillä. Otti kissasta rukkasella kiinni ja pyyhki kissan selällä pitkin foortin konepeltiä. Kissa pysyi kaukana autosta sen jälkeen. Seuraava ongelma oli, kun sama kissa tuli oksentamaan matoja lattialle, niin heppu antoi matolääkettä haulikolla.

:)
Slowmotion

Golf V Tdi 4mot

LähetäLähetetty: 16.3.2005 22:45    Viestin aihe:

^ kissalle vai itselle se kuuri?
Miksu.

??????????

LähetäLähetetty: 16.3.2005 23:00    Viestin aihe:

Juu meilläkin noita kissoja on ollut riesaks asti, yks jäi auton vetarien väliin ku isä lähti töihin ja toisella selkä ranka poikki ku sille oli mitä ilmeisemmin annettu kenkää.............PS:kissat on nykyisin pysyny omalla piha maalla
Juvonen

Corrado G60

LähetäLähetetty: 16.3.2005 23:13    Viestin aihe:

Kyllä sitä joskus ku asu maalla ja oli kissa niin se tykkäs kans loikoilla konepellillä. Enpä jaksanu asialle mitään tehdä, ei se sitä tainnu ees pahemmin naarmuttaa.
jmr

Gulf3 Variant '97 TDi AHU

LähetäLähetetty: 16.3.2005 23:17    Viestin aihe:

Slowmotion: Kissalle. Omistajan kohtalo oli autokolari.

Eläinkaupoissa on muuten pieni purkki koira- (ja kissa-)karkoitetta, sama purkki siis. Meillä on eteisessä sellanen ilmaiseksi saatu lipasto, jota koira pentuna tykkäsi pureskella (ei haitannut onneksi) ja ainakin siitä ja jalkalistoista se pysyi erossa kun laittoi karkotetta. Hintaa en satu muistamaan.
Defeat

Saab 9000 CSE '96

LähetäLähetetty: 16.3.2005 23:41    Viestin aihe:

Minkä takia ne karkotusaineet on maksettava omasta pussista, jos naapuri ei viitsi pitää elukoitaan kiinni
ja itse ei halua jokaista kiimaista kollia kusemaan terassille ja 80kg:n bernhardilaista makaamaan konepellille?
Dubsonic

Kesäpirssi GIV Variant -05 1.9TDI, Talvilintta Audi 100 -89 2.2Q, Kupla -65

LähetäLähetetty: 16.3.2005 23:45    Viestin aihe:

Vaari joskus karkoitti kissoja pihallaan olevalta oravien ruokintapaikalta laittamalla silakan sisään sähkönallin ja vetämällä johdot sisälle taloon ja kun kissa tuli haistelemaan kalaa niin silloin kun täppäs johdot paristoon niin kissa lähti melkosta vauhtia livohkaan. > kissa ei vahingoittunut mutta ainaski säikähti eikä tullut uudestaan
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 17.3.2005 0:03    Viestin aihe:

Ota yhteyttä paikalliseen eläinsuojeluvalvojaan, niillä on loukkuja ja luultavasti tulevat itse paikanpäälle ne laittamaan ja hakevat kissan pois kun se sinne jää. Hommaavat sille sitten uuden kodin tai päästävät päiviltä, ellei omistajaa kuulu.

Kissojen vapaanapito kun on kuitenkin lain mukaan kielletty kaupungissa ja taajamissa, joten tulevat mieluusti hakemaan vapaana kulkevat pois. Lain mukaan on myös kielletty eläinrääkkäys ja sorkkaraudan työntäminen naapurin perseeseen ;)

Jos minä näkisin jonkun laittavan sinappia elävän olennon perseeseen, pitäisin henk. koht. huolen siitä, että kyseinen henkilö kokee itse täysin saman kohtalon, ehkä vielä parilla muullakin mausteella höystettynä. Itsehillintä nimittäin _takuuvarmasti_ pettäisi siinä tilanteessa.
Trompi

jetta ja golf

LähetäLähetetty: 17.3.2005 0:11    Viestin aihe:

Kannattaa tehdä VetoKattia, eli KiteKattia ja Vetoniittiä sekaisin.
Tulee kissan suolenmutkaan jäykkä kakka ;)
Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 17.3.2005 0:38    Viestin aihe:

Kappas...sentään joku fiksu ideakin! Devolle propsit!
Muut onkin sitte tätä samaa vanhaa...
Flashmn

Toyota Corolla AE92, Kawasaki Ninja ZX-6R

LähetäLähetetty: 17.3.2005 1:05    Viestin aihe:

devo, naulan kantaan. Joku paskapää houkuttelee mun kissan syömään jotain paskaa, mä takaan sen että se syö kymmenen kertaa isomman määrän sitä. >:)
Babar

3B 1.8 T 20V + A4 Avant

LähetäLähetetty: 17.3.2005 2:19    Viestin aihe:

Vittu ne on kovia jätkiä jotka laittavat kissan perseeseen sinappia. Oikein haluaisin nähdä sellaiset kaverit. On se vitun hienoa, että saatte tyydytystä rääkätässänne viattomia eläimiä. Kissat ei ole ihmisiä eikä näin ollen ymmärrä kaikkia teidän tapojanne. Ymmärtäkää se. Jos jonkun koira/kissa/lintu/lemmikki paskoo teidän pihallenne, ei sitä tarvitse tappaa. Ei ne raukat ymmärrä, että se jälkeenjäänyt amis Pera suuttuu siitä, että joku evoluution mukaan paskoo sinne minne haluaa. Kaikki lemmikkien raiskaajat ja tappajat saa ilmoittautua vaikka tassä ja heti, niin saadaan ymmärrys moneen asiaan.

Viimeinen muokkaaja, Babar pvm 17.3.2005 2:31, muokattu 1 kertaa
H. Jormalainen

LähetäLähetetty: 17.3.2005 2:29    Viestin aihe:

On se hyvä että tosikotkin ovat tulleet sanomaan asiaan mielipiteensä :)
Babar

3B 1.8 T 20V + A4 Avant

LähetäLähetetty: 17.3.2005 2:30    Viestin aihe:

Eikös ole. Odotelaan vaan mitä runkkarit ja rääkkääjät kertovat seuraavaksi. :(
Alice
Vieras

LähetäLähetetty: 17.3.2005 6:19    Viestin aihe:

Lainaus:
Ota yhteyttä paikalliseen eläinsuojeluvalvojaan

Ei sekään aina auta!

Porukoitten pihalla pyöri muutama kesä sitten likanen ja takkunen kissa joka ei sitten millään pysyny pois. Ukko soitti eläinsuojeluvalvojalle tai vastaavalle ja sai sieltä loukun jolla sai kissan kiinni. Ne haki sen pois, mutta ei menny kun muutama viikko niin sama kissa oli taas pihalla. Ja taas soitto ja loukku pihalle, mutta jostai kumman syystä vaikka kissa menikin loukkuun niin ei se enää sinne eläinsuojeluun päässy...mutta ei kyllä kiusaa enää ketään muutakaan. :)

Selitys tähän että kissa tuli takasin oli ettei ne voi kaikki kissoja pitää jos omistajaa ei löydy ja olivat päästänyt sen vapaaksi
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 17.3.2005 6:24    Viestin aihe:

Devolle ja babarille pointsit.... hirveästi uhoa tuon sinapin ja muun kanssa. Ei jaksa ymmärtää.Kaikki pikku jannet ja muut voi kokeilla sitä sinappia ja myrkkyä ihan iteensä,ja sitte kattoa kuinka kovia jätkiä on:) :) :)

No mutta eiköhän noilla alkuun pääse. Oli joskus tuollainen loukku käytössä mutta ei sieltä ilinä löytynyt,kun siili tai pari.
JiiP

LähetäLähetetty: 17.3.2005 7:40    Viestin aihe:

Älkää ainakaan niihin karkoitteisiin rahojanne tuhlatko.
Me koitettiin joskus meidän kissaa saada pysymään niiden avulla pois hyllyjen päältä sillä seurauksella, että kukaan muu kuin kissa ei enää viihtynyt kyseisessä huoneessa, missä sitä "kissankarkotetta" oli käytetty.
Siellä se kissa viettelee tyytyväisi päiviä narun päässä porukoiden pihalla, tosin osaa vapautua valjaistaan, mutta aina naapurit sen takaisin kantaa kun jossain päin näkee :)
SQ

Camaro & Corolla

LähetäLähetetty: 17.3.2005 8:28    Viestin aihe:

Mulla oli muutama vuosi sitten sama ongelma silloisen naapurin katin kanssa. Makoili nimenomaan mun auton päällä (Opel-fani? viereinen Sunny ei kelvannut koskaan) ja sai aikaan komeat naarmut hiljattain maalattuun autoon...

Ainoa mikä tepsi, oli pippuri! Jauhettua pippuria sirottelin pikkuisen katolle ja konepellille. Seuraavana päivänä näki jäljistä miten katti oli hypännyt konepellille ja samantien _vauhdilla_ pois. Sitä seuraavana päivänä oli ainoastaan kuraiset etutassun jäljet etulokasuojan päällä kun katti oli varovasti käynyt haistelemassa vieläkö sitä perkuleen ainetta siellä oli. Sitten pysyi katti poissa n. 2kk vaikka ajoviima ja pesut pippurin nopeasti kokonaan poistivatkin. Kun katti uskalsi myöhemmin uudestaan konepellille, niin uusi käsittely ja taas sai auto olla muutaman kuukauden rauhassa. Reilun vuoden kuluttua muutettiin pois joten en tiedä oppiiko katti mahdollisesti aikaamyöten tarkistamaan vaikkapa päivittäin pippuritilanteen.

Jos olisin aseen omistanut, enkä pikkukylässä silloin asunut, niin en kyllä olisi tuollaisen takia omaa autoa pippurilla sotkenut...
Markus_K (make80)

ex Audi A6 Avant 2.5 TDI, VW Caravelle 2.5TDI, Audi A4 Avant

LähetäLähetetty: 17.3.2005 8:55    Viestin aihe:

takuuvarma konsti. jos kissat kiusaa ni hommaa itelle koira ni jo on piha puhdas kissoista...
Slantsix

-95 Golf Variant VR6 Syncro

LähetäLähetetty: 17.3.2005 9:22    Viestin aihe:

Naapureiden 2:teen uroskissaan meni parivuotta sitten hermot. Tappelivat just meidän ulko-oven takana ja hirveä kusen haju. Niitä tuli yöllä heiteltyä kengillä, vedellä ym ja ei mitään vaikutusta. 15min ja kissat takasin rappusilla. Ratkaisu oli 50kg rottis ulos ja "puskii..." sit katsottiin kun kissat edeltä ja koira perästä, tosin eihän meidän läski niitä kiinni saanu, mutta hieman hirvitti jos saa. Sen jälkeen ei kissoja näkyny.
Ja näyttäähän noi kissat konepellillä loikoilevan, mutta onneks on niin vanhoja autoja ettei haittaa.

Kaverin Corvetelle taas naapurin kissa raapi muutamat paha jäljet läpinäkyvään targapalaan. Kaveri huomautti useamman kerran siitä naapurille ja ei mitään vaikutusta. Loukku + säkki + Corveten pakoputki oli sen ratkaisu.

Tammikuun aikana tuli vietyä yksi löytökissa turvaan. Sitä ihmettelen mistä se oli tänne tullu, 7km seuraavaan asutukseen ja lähimmälle kyllälle 8km. Löytöeläinkennelin omistaja arvioi kissan iäksi 5-7kk. Pari päivää se täällä pyöri ennenkuin sen sai kiinni.
Reimond

TDI Boran onnelinen entinen omistaja!

LähetäLähetetty: 17.3.2005 9:54    Viestin aihe:

Meillä on myös kissa ongelma ja olen miettinyt mitä sille voisi tehdä. Mielestäni karkotteiden ostaminen/maksaminen ei kuulu minulle ja varmasti mietin/käytän halvinta keinoa kissoista eroon pääsemiseksi.
Nainen ei oikein tykkää, kun kuseskellaan kynnysmatolle ja paskannetaan kukkapenkkeihin. On siinä horttonomilla mukava käänellä multaa.
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 17.3.2005 9:58    Viestin aihe:

Mietin tässä, mitä nämä luomakunnan kuninkaat keksivät, jos heidän autoaan erehtyy naarmuttamaan vaikkapa lapsi tai vaikeasti vammainen ihminen? Annetaanko vaan säälittä pesäpallomailaa, kaivetaan silmät päästä ja ripustetaan kuusen oksalle "opiksi" seuraaville? Voin vaikka väittää, että 2 vuotias kivellä auton kylkeen piirtävä lapsi ei ymmärrä, mitä se tekee ja miksi niin ei saisi tehdä, aivan samoin kuin kissa/lintu/mikätahansa. Yksikään edellämainituista ei myöskään tee sitä vain ollakseen ilkeä tai saadakseen nautintoa tuntemattomien omaisuuden tuhoamisesta.

Jokatapauksessa vastuu on _aina_ eläimen omistajan. Se on se, joka päättää alunalkaen, ulkoileeko se kissa vapaana, missä ja milloin se ulkoilee, lisääntyykö se holtittomasti kulmakunnan kissojen kanssa, jonka seurauksena koko tienoo vilisee villikissoja. Eli jos naapurin konepellille hyppivä kissa ärsyttää, niin mielummin minä sitä naapuria vetelen lättyyn ja raahaan auton perässä pitkin kylänraittia, koska se on sen omistajan, ei kissan vika. Jos naapurin Pentti pitäisi ulko-ovensa kiinni tai jättäisi kissan ostamatta, ellei sitä jaksa omassa talossaan hoitaa, mitään ongelmaa ei olisi alunalkaenkaan. Miksi vitussa siitä naapurisovustakaan tulee enää tuossa vaiheessa välittää, kun se kerran on omalta osaltaan jo rikkoutunut? Kaikenlisäksi, nuo eläimenomistajat tuntien, yksi kissa kun katoaa, otetaan uusi tilalle ja maailma jatkaa pyörimistään.
Trompi

jetta ja golf

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:03    Viestin aihe:

Ongelmahan ei ole kissa, vaan sen omistaja. Kissoja koskee samat säännöt taajamassa kuin koirillakin, eli ne _pitää_ pitää kiinni aina.

Itselläni on aika pitkä pinna, mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa loppua...

Tässä naapurin kissan tekosia.
- Menee nukkumaan lastenvaunuihin (täynnä karvoja, lapsen tukehtumisvaara)
- On päässyt jotain kautta koko talven ajan puuliiteriin (haisee kusi ja paskaa nurkat täys)
- Venekatoksesta tullut toinen WC, koko puuvene haisee nyt kuseelle
- Kussut ulkovarastossa olevat puutarhatuolien peehmusteet ja vara matot pilalle
- Kaivaa joka kevät vaimon kukkasipulit penkistä ylös
- Konepelti aivan naarmuilla
- Painekyllästetyn kuistin tolpat vaihtaneet väriä alaosasta + kuistilla haisee kusi

Tässä muutamia kissan tekosia. Olen tiedustellut mitä tehdä kunnan pääeläinlääkäriltä, loukkuun ei saa lupia taajama-alueelle, ainut vaihto ehto on kuulemma ajaa kissat pois. Siis minunko pitää yöt ja päivät valvoa ja hätistellä kissaa! Mitä pahaa minä olen tehnyt että joudun omasta pussistani yli 500eur:lla paikkailemaan kissojen tekosia.

Ajattelin että teen itse loukun, ja säilytän sitä puuliiterissä. Pakkohan sitä loukkua on jossain säilyttää, jos kissa tulee puuliiteriin ja jää loukkuun niin avot, jaksan ajaa vaikka joka päivä 20km tuolle löytöeläinklinikalle. Siltäpähän lunastaavat sen pois. Katotaan kummalla riittää virtaa perkele.
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:12    Viestin aihe:

Lainaus:
Olen tiedustellut mitä tehdä kunnan pääeläinlääkäriltä, loukkuun ei saa lupia taajama-alueelle, ainut vaihto ehto on kuulemma ajaa kissat pois. Siis minunko pitää yöt ja päivät valvoa ja hätistellä kissaa!

Tuo kuulostaa tosi kummalliselta. Voiko noissa muka olla jotain kuntakohtaisia eroja? Turussa nimittäin saa eläinsuojeluvalvojalta loukkuja vaikka keskelle kauppatoria jos on tarvis, taajamista nyt puhumattakaan. :/

Nim. kokemusta on.

E: Eikä tässä nyt mitään tosikkoja olla. Ei vaan riitä ymmärrys saati huumorintaju, jos ja kun puolustuskyvyttömistä tapauksista tehdään sairasta pilaa tai todellisuutta. Tämä käsittää niin lapset, eläimet ja vaikkapa vaikka cp-vammaiset. Nuo kun omassa arvomaailmassani ovat aina jossainmäärin vastuustaan vapautettuja, koska jokainen edellämainituista toimii enemmän tai vähemmän viettien ja vaistojensa, kuin objektiivisen ajattelun pohjalta.
tth78

Primera 05

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:19    Viestin aihe:

Kyllähän se niin on ettei sitä eläinrääkkäystä kannata harrastaa. Meilläkin kotopuolessa vaelteli kissoja kuseksimassa nurkille ja naarmuttamassa konepeltejä. Ei siinä oikein muuta voinut tehdä kuin kivillä heitellä ettei naapurisopu mene.

Ärsyttäväähän se on kun pihalla ollut Huskykin metsästi enemmän hiiriä kuin korttelin kissat yhteensä ja kaikki paikat haisi kuselle ja konepellit oli naarmuilla, mutta varmaan neutraalein ratkaisu on juuri tuo eläinsuojeluviranomaiset.

Sitä ei oikein lähiössä voi ammuskella(vaikka olisi aiheellista) lapsien ym. takia. Ja ongelman lähtökohtahan ei periaatteessa ole kissat vaan ne m*#lkut naapurit, jotka sallii kissojen kulkea vaoaana.

Mun mielestä jos puhe ei uppoa naapuriin että pitää kissat kytkettyinä niin sitten menee ja alkaa itse kusemaan niitten ovelle, vääntää paskat siihen ja naarmuttaa auton konepellin niin eiköhän tyhmempikin ala pikkuhiljaa ymmärtämään mitä itse joutuu kokemaan heidän kissan kanssa!! Tällöin on vaan naapurisopu mennyttä iäksi!

Ei pidä ymmärtää väärin, itse olen hyvin eläinrakas siksi kannatan hieman erilaisempia lähestymistapoja kuin mitä audiklubilla valtaosa tarjosi. btw. Noita voi kokeilla omalla vastuulla!

Saman kadun varressa asui yksi perhe joiden kissat olivat juoksunarussa kuten koirat ja hyvin kissat siihen soputuivat eikä koskaan ollut mitään häslinkiä näiden kanssa.
Mika.U

C250 tdt & Jeep Xj & Jeep Yj

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:28    Viestin aihe:

Devolle täydet pinnat kirjoituksistaan.

Onneksi mun kissa on täysin sisäeläjä eikä pääse kenenkään konepeittoja naarmuttelemaan.

Hassua muuten, mun autojen konepelteihin ei kissantassuista ole naarmuja jäänyt vaikka kissoja on niitten päällä makoillutkin.

Tai sitten en vaan huomaa niitä koska,

A) Autoni on käynyt konepesussa useasti
B) joudun talvella pyyhkimään lumet likaiselta pelliltä harjalla
C) suomen teillä ei lennä ollenkaan kiviä/hiekkaa/pölyä joka naarmuttaa auton maalipintaa.
D) mielenterveys olisi vaarassa jos joka Vtun naarmusta ottaisin henkiset.
Trompi

jetta ja golf

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:28    Viestin aihe:

Devo : Kyllä on kuntakohtasia eroja. Tuon asian kun saa päättää se pääeläinlääkäri itse, ilman minkäänlaista lain tukea. Ja tämä samainen nainen antaa loukun, jos on todistetusti kulkukissa, ei muuten.
Naurettavinta tässä hommassa on, että tämä eläinlääkäri ei minusta tee työtään puolueettomasti/ammattitaidolla, sillä hän jaksaa kirjoitella koiranpaskoista tuolla yleisönosastolla, mutta kissat ei tee sitten yhtään mitään vapaana. Ihme kun ei oo vielä Agility kenttää kissoille vaatinut kunnalta.... :P
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:35    Viestin aihe:

^ No kuulostaa kyllä todistetusti mulkulta ja ammattiinsa sopeutumattomalta tapaukselta ;)

Tuollaisen kunnaneläinlääkärin voisi upottaa sinne samaan paskakaivoon sen kissanomistajan kanssa.

Täällä on onneksi suhteellisen tiukka linja noiden kissojen kanssa (ja koirienkin). Kaikki vapaana olevat viedään hoitolalle ja annetaan maksua vastaan omistajalleen jos sitä tulee hakemaan. Jos sama kissa on hoitolalle monta kertaa, sitä en enää luovuteta omistajalleen vaikka se tulisikin kissaansa hakemaan.
Eemeli

Audi TTq & Corrado G60

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:44    Viestin aihe:

Kyllä kun pentu olin niin meidän pihoilla on sai kissat ihan vapaasti kulkea mutta myöskin koirat pidettiin irrallaan :)
Kissathan on ihan mukavia otuksia, mutta se on kyllä vittumainen fakta että kun se siinä konepellillä makaa, niin siihen yleensä tahtoo jäädä niitä naarmuja. Paras oli joskus kun kaverin kissa makoili sen naapurin hondan konepellillä, siinä vieressä kun kuunteli niin kuuli sen hiljaisen "skriik" äänen mikä kuului kun kissa valuessaan piti kynsillään kiinni siitä pellistä. Ja niistä naarmuista näkyi parhaillaan pohjamaali että ei ne aina ole mitään pieniä naarmuja. Kissan omistajat voisi ottaa ne aivot käteen ja pitää kattinsa kiinni niinkuin laki vaatii. Sama koskee myös koiria joten miksi kissan omistajat luulevat saavansa pitää mirrejään irti...
Mika.U

LähetäLähetetty: 17.3.2005 10:58    Viestin aihe:

hassua että mä saan sellasen kuvan että tässä syyllistetään kissojen omistajat, siis kaikki kissojen omistajat. Yksi mokaa, kaikkia rangaistaan.
Krisse

2 x Vw Golf V Variant TDI

LähetäLähetetty: 17.3.2005 11:09    Viestin aihe:

Kaveria oli täs taannoin ärsyttäny hieman tämä kyseinen kissa-probleema myös siinä määrin että teki asialle jotakin =). Kissa kun oli kusaissut sen konepellille ja voi mitkä hajut. No, kaveri kyhäs kissalle sopivan minkinloukun (sisällä kala ja kun kissa ottaa sen niin luukku pärähtää kiinni) No sit vain se toimitti sen kissan lähimmälle koirahoitolalle. Arvakkaa paljoko maksaa ku meet hakeen sen muutaman päivän jälkeen sieltä? ( Jos omistaja hakee sen, luulis pitävän kiinni, jos ei niin eipä lähde kissa ainakaa konepellille lämmittelemään )

Toisella kaverilla on kissa, ja se ei kyllä lämmittele kenenkään konepellillä, sillä on oma juoksunaru millä sen voi laittaa ulos kun se pyytä ja ite ei jaksa lähtee talutteleen, ja sit kun jaksaa niin sillä on pieni flexi. NÄIN pitäisi toimia eikä antaa kissan juoksennella vapaana taajamissa, maalla sen ymmärtää. Taajama-alueella kuitenkin joku kissanvihaaja päästää sen hengiltä tai tosiaan tunkee sen persiiseen jotain mieltäylentävää. Joten kaikkien etu olisi kun kissat pidettäisiin taajamissa kiinni.

Viimeinen muokkaaja, Krisse pvm 17.3.2005 11:17, muokattu 1 kertaa
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 17.3.2005 11:15    Viestin aihe:

Mika: En minä ainakaan syyllistä kissojen omistajia. Ainoastaan niitä, jotka eivät välitä elukoistaan, ts. antavat niiden juosta autojen alle ja hullujen käsiin, sitten kun edellinen löytyy raatona niin rahalla saa aina uuden. Mitä iloa siitä elukasta edes on, jos se viettää aikaa laumansa parissa ehkä pari tuntia vuorokaudessa :/

Nim. 2 kissan ja 2 koiran omistaja

Kyllä se hoitola niiden kissojen omistajilta ihan mukavasti käteistä kynii ja nimet ja naamatkin on varmasti muistissa.
Trompi

jetta ja golf

LähetäLähetetty: 17.3.2005 11:17    Viestin aihe:

MIKA U.: Näinhän se menee, montako prosenttia kissanomistajista pitää kissan kiinni aina ulkona? Veikkaan että kahä3:sen ulkopuolella 1%.

Montakos autoilijaa törttöilee kehä3:sen sisäpuolella, ehkä 1%, mutta silti kaikkia siellä asuvia autoilijoita mollataan ;)

tää on vain niin tätä.

Ja palkokasvit pois rööreistä ;)
Sport6N

S40 -01 & Hornet -05

LähetäLähetetty: 17.3.2005 12:05    Viestin aihe:

Suomen kulkukissa ongelmat on kuitenkin aika pientä verrattuna juurikin johonkin välimeren maihin, joissa kissoja vilisee vähän eri mittakaavassa.

Kroatian reissulla alkoi jo "kissaihmisenkin" hermoja kiristämään ihan tosissaan kun vuokrattu talo oli täynnä kulkukissoja poikasineen ja pihat, kadut ja roskikset oli täynnä mouruavia, tappelevia ja raihnaisen näköisiä kissan luikkuja.

Siis jos tykkäätte kissoista niin että tekee mieli tunkea sinappia niiden perseeseen niin matkustakaa Kroatiaan =D
Mika.U

LähetäLähetetty: 17.3.2005 12:40    Viestin aihe:

Juuh, ei tässä mitään palkokasveja rööreihin oo vedetty ;) Mutta sellanen kuvahan tosta tuli, siis minulle.

Ja tota, itsekkin "törttöilen" päivittäin kehäkolmosen sisällä auton kanssa.

Tänään Kehäteitten läheisyydessä kyllä törttöiltiin huolella, ikäviltä kuolemantapauksiltakaan ei vältytty:(

ja tuohon kissan ulkoiluttamiseen. Mun kissa vaatii pihalle pääsyä päivittäin ja sitten kun sille on valjaat saanut päälle ja narun kiinni ja kissan ulkorappusille niin stoppi tulee kissaan samantien. Siinä rapuilla se kököttäis varmaan tuomiopäivään asti jossei sitä takas sisään kantais. Kiusallaan taitaa pihalle tahtoa.
JiiP

LähetäLähetetty: 17.3.2005 12:41    Viestin aihe:

Kannattaa keitää, niin on vähän pehmeempiä: Herneitä rööreihin!
jettaman

VW Jetta cl 1.6- 88

LähetäLähetetty: 17.3.2005 13:13    Viestin aihe:

Lain mukaan kissa on lainsuojaton eläin elikkä sen saa vaikka ampua jos se on omistajan piha-alueen ulkopuolella, pitäisi olla fakta tieto. En kyllä rupeaisi haulikolla kissoja hätistelemään, voisi saada naapurien vihat päälleen.
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 17.3.2005 13:56    Viestin aihe:

Lainaus:
Menee nukkumaan lastenvaunuihin (täynnä karvoja, lapsen tukehtumisvaara)

toi on yksi hyvä syy niiden häätöön. Viime kesänä vanhempien luona ollessa meni kissa poitsun päälle nukkumaan. Onneksi oli itkuhälyytin vaunuissa,ihmettelin vaan tallissa kun kuuluu ihme ääntä ja menin katsomaan. Silloin kissa lensi kaaressa.
Ja nyt kun on tuo toinen mukula tulossa tossa keväällä täytyy kokoajan olla vahtimassa...
Flashmn

Toyota Corolla AE92, Kawasaki Ninja ZX-6R

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:41    Viestin aihe:

Lainaus:
Lain mukaan kissa on lainsuojaton eläin elikkä sen saa vaikka ampua jos se on omistajan piha-alueen ulkopuolella

Toi nyt oli täysin huuhaata. Kissaa ei saa ampua vaikka se olisi piha-alueen ulkopuolella, siitä joutuu poseen.
Leskinen

N / N / P / M-B

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:47    Viestin aihe:

Ainakin jos kissaa ei omistakkaan joku kukkahattutäti vaan naapurin Steroidipumppu-ukko :D Ei muuten olis ensimmäinen kerta kuulla tällainen juttu että joku ampuu naapurinsa kissan ja toinen siitä vähän suuttuupi..
Migu

Golf GTI I.8T

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:49    Viestin aihe:

^ No eipä voi sitä ihmistä syyttää jos vähän kiehahtaa!
JiiP

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:50    Viestin aihe:

^^ Ai tällänen vai?
E: Ja ennen kuin lähtee kutsu käräjille postiin, niin en tarkoittanut tuolla kuvalla tuota steroidipumppua ;)

Viimeinen muokkaaja, JiiP pvm 17.3.2005 14:54, muokattu 1 kertaa
Leskinen

N / N / P / M-B

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:50    Viestin aihe:

Jep. Meillä itellä on kaksi kattia ja auta armias jos joku paskiainen niitä menee kiusaamaan!
Eemeli

Audi TTq & Corrado G60

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:53    Viestin aihe:

Lainaus:
Quote:
Lain mukaan kissa on lainsuojaton eläin elikkä sen saa vaikka ampua jos se on omistajan piha-alueen ulkopuolella

Toi nyt oli täysin huuhaata. Kissaa ei saa ampua vaikka se olisi piha-alueen ulkopuolella, siitä joutuu poseen.

Oisko se ollu jotenkin näin että omalla tontilla saa kissan "lopettaa", ei muualla. Jostain vain jääny tollanen säädös mieleen, voipi olla kyllä täysin huuhaata tuokin.
JiiP

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:55    Viestin aihe:

^ Taidettiin sekin muuttaa niin, ettei saa edes omalta tontilta ampua.
Leskinen

N / N / P / M-B

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:55    Viestin aihe:

Pitää olla kyllä pikkasen itsetunnossa vikaa jos kissoja rupeaa omalla pihallaan räiskimään että "Perkele minun pihalla ei kissat hypi"..

Säälin sellaista kissanrääkkäriä joka minun silmiini osuu

T:Kissaystävä
Eemeli

Audi TTq & Corrado G60

LähetäLähetetty: 17.3.2005 14:59    Viestin aihe:

Eikun se olikin näin
Lainaus:
Metsästyslaissa on määräys siitä, että villiintyneen kissan saa tappaa se, jonka omistamalle tai hallitsemalle alueelle se on tullut.

Se vaan on helppo sanoa, että luulin sitä villiintyneeksi.
Trompi

jetta ja golf

LähetäLähetetty: 17.3.2005 15:07    Viestin aihe:

"...sillä oli sellainen villiintyneen kissan katse, niin kuin Angelina Joliella...u know..." ;) ;)
Defeat

Saab 9000 CSE '96

LähetäLähetetty: 17.3.2005 15:15    Viestin aihe:

Lainaus:
Kissan hoidotta jättäminen ja hylkääminen on eläinsuojelulain mukaan kiellettyä.
Metsästyslaki kieltää niinikään kissan hylkäämisen ja myös sen heitteillejätön.
Euroopan neuvoston lemmikkieläinsopimus puolestaan määrittelee heitteille jättämisen ja hylkäämisen.
Sopimuksen mukaan koditon kissa on heitteille jätetty tai hylätty.
Heitteille jättämisestä on kysymys myös silloin, kun kissan omistaja päästää kissansa
ilman valvontaa kotipiirinsä rajojen ulkopuolelle.

Jokaisen Suomen kunnan on huolehdittava irrallaan tavatun ja talteen otetun kissan tilapäishoidon järjestämisestä.
Kissoja on säilytettävä vähintään 15 päivää näissä kuntien löytöeläintaloissa.
Tällä järjestelyllä pyritään siihen, että kissansa kadottanut mahdollisimman nopeasti saisi takaisin oman lemmikkinsä.
Jos kissaa ei haeta määräajassa, kunnalla on oikeus päättää kissan kohtalosta. Kunta voi myydä, luovuttaa tai lopettaa kissan.

Metsästyslaissa on määräys siitä, että villiintyneen kissan saa tappaa se,
jonka omistamalle tai hallitsemalle alueelle se on tullut.
Mikä tahansa irrallaan tavattu kissa ei ole villiintynyt kissa.

Niitä vartenhan on järjestetty kunnan tilapäishoitovelvollisuus.
Villiintyneen kissan voi tunnistaa muun muassa ulkoisten tuntomerkkien, käyttäytymisen ja elinpiirin perusteella.
Villiintynyt kissa hankkii ravintonsa luonnosta.

Kissoja ei saa lopettaa miten tahansa.
Kissojen lopettamisesta meillä on tarkat määräykset, joita on noudatettava riippumatta siitä
lopetetaanko oma kissa, toisen kissa tai vaikkapa villiintynyt kissa.
Eläinlääkärillä on aina oikeus lopettaa kissa asianmukaisella tavalla.
Muilla, jotka kissan aikovat lopettaa, on oltava riittävät tiedot kissan lopettamismenetelmistä
ja lopettamistekniikasta sekä riittävä taito toimenpiteen suorittamiseksi.
Kissan saa lopettaa vain ampumalla aivoihin tai käyttämällä heti tappavaa kaasua.
Kaikkien eläinten lopettaminen on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.

Kissalla on oikeus hyvinvointiin ja hyvään elämään sekä kivuttomaan kuolemaan.
Ihmisen velvollisuus on tehdä se käytännössä mahdolliseksi.
Eemeli

Audi TTq & Corrado G60

LähetäLähetetty: 17.3.2005 15:22    Viestin aihe:

Lainaus:
Villiintynyt kissa hankkii ravintonsa luonnosta.

Voisinpa väittää, että kissa kuin kissa syö pikkulintuja, hiiriä ym. vapaana juoksennellessaan.

Ja kohta joku kissan omistaja hyökkää, "No hyi!! Ei varmasti meidän Mauku syö mitään lintuja, se saa kitekattia ja shebaa kotona!!"
Kissahan on petoeläin. ;)
P.i.t

pitkä rivi romuja,T5

LähetäLähetetty: 17.3.2005 15:28    Viestin aihe:

kyllähän tuo pena vainaa toi kerran oravan kotio...
H. Jormalainen

LähetäLähetetty: 17.3.2005 16:39    Viestin aihe:

Ja katalysaattorilla varustetun auton pakokaasun ei kait katsota olevan heti tappavaa. Sen sijaa kun häkää tulee putkesta niin se taitaa olla.

Nimim. Eno lopettanut supikoiria...
Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 17.3.2005 16:50    Viestin aihe:

Toi ehkä vituttaa eniten että laitetaan se kissa säkkiin ja vetten putken päähän!!

Jos on niin paljon päässä vikaa (kusen lisäksi) että pitää se viaton kissa tappaa ni vaikee sitten käskee joku ammattilainen hoitaan asia...onpahan sitten kivutonta sille kissalle.
Lahtis

LähetäLähetetty: 17.3.2005 17:15    Viestin aihe:

pistä appelsiinien tai mandariinien kuoria. en muista kumpia. ei varmaan enä kuse sinne missä sellasii on.
Babar

3B 1.8 T 20V + A4 Avant

LähetäLähetetty: 17.3.2005 17:19    Viestin aihe:

^Kaikki sitrushedelmät käy.
Lahtis

LähetäLähetetty: 17.3.2005 17:24    Viestin aihe:

johan loppuu kuseminen. tai sitten pistät vaan fiskarspurkin, otat vanhan töpselin. vetäset ne johdot siihen purkkiin ja katot ku kissa lähtee.
Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 17.3.2005 18:26    Viestin aihe:

aah...lisää loistoideoita...
Lahtis

LähetäLähetetty: 17.3.2005 18:29    Viestin aihe:

huumorillakin voi asioihin suhtautua ja kohta on perjantai :)
maspe

3B Variant syncro AFN

LähetäLähetetty: 17.3.2005 18:39    Viestin aihe:

Ystävällisenä huomautuksena kissan omistajalle voisi tehdä seuraavanlaisen tempun: Ottaa kissan kiiinni ja sitoo kaulaan venyvällä, ja tarvittaessa katkeavalla narulla haulikon hylsyn ja laittaa sisään lapun: "Seuraavan kerran voipi osua. t. naapuri"

Luulisi että omistaja tämän jälkeen katsoisi hiukan tarkemmin kissansa perään.
j4k3

A6 3.0TDI -05, Volvo 740 GL 2.0 -84 & HD Softail Deluxe -05

LähetäLähetetty: 17.3.2005 19:09    Viestin aihe:

Miten saa kissat pyörimään ympärillään ?

:)
Migu

Golf GTI I.8T

LähetäLähetetty: 17.3.2005 19:17    Viestin aihe:

^ Tuo oli hyvä! =)
Marko H.

rojekti

LähetäLähetetty: 17.3.2005 19:25    Viestin aihe:

kyllähän niitä rumimpia kissoja joutuu sillo tällö kivittää pois ympäriltä pyörimästä.. tosin niitä kutsutaan ennemminkin sotanorsuiksi :)
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 17.3.2005 19:45    Viestin aihe:

Tuosta Defeatin quotesta voisi boldata myös seuraavan

Lainaus:
Kissoja ei saa lopettaa miten tahansa.
Kissojen lopettamisesta meillä on tarkat määräykset, joita on noudatettava riippumatta siitä
lopetetaanko oma kissa, toisen kissa tai vaikkapa villiintynyt kissa.
Eläinlääkärillä on aina oikeus lopettaa kissa asianmukaisella tavalla.
Muilla, jotka kissan aikovat lopettaa, on oltava riittävät tiedot kissan lopettamismenetelmistä
ja lopettamistekniikasta sekä riittävä taito toimenpiteen suorittamiseksi.
Kissan saa lopettaa vain ampumalla aivoihin tai käyttämällä heti tappavaa kaasua.
Kaikkien eläinten lopettaminen on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.

Kissalla on oikeus hyvinvointiin ja hyvään elämään sekä kivuttomaan kuolemaan.
Ihmisen velvollisuus on tehdä se käytännössä mahdolliseksi.
Mika.U

LähetäLähetetty: 18.3.2005 14:21    Viestin aihe:

Tulipas muuten ohimennen mieleeni että ainakaan mun kissa ei välitä tuon taivaallista sitrushetelmien kuorista, eikä kyllä etikastakaan. Ei siis välttämättä toimi kaikkiin kissoihin, toisaalta tuo tykkää syödä sipulia ja hapankaaliakin. Vinksahtanut niinku orjansakkin ;)
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 18.3.2005 17:47    Viestin aihe:

Ei meidänkään kissat kovin nirsoja noille sitruksille ole. Pahimmat inhoreaktiot taitaa tulla hammastahnasta. Sitä sitten sivelemään auton konepeltiin :DD
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 18.3.2005 19:44    Viestin aihe:

Lainaus:
Miten saa kissat pyörimään ympärillään ?

heh...

tota tuli joskus nuoruus vuosina itsekkin mietittyä,mutta näin vanhemmiten ja perheellisenä täytyy jo mietiskellä karkoituskonsteja:)

ei ole helppoa olla hetero ja hyvännäköinen.... tällä naamalla.
GOLF_TDI

Golf Variant 1,9 PwD 74Kw ATD

LähetäLähetetty: 18.3.2005 20:05    Viestin aihe:

Se kuulkaas pojjaat silleen ettei tossa kissojen rääkkämisessä ole mitään mieltä (ei teistä varmaan kovin moni tosissaan sen sinappituubin kanssa ole, mutta kuitenkin). Ymmärrän jos villikissa yhteistyössä kunnan eläinviranomaisten kanssa hoidetaan pois pihapiiristä. Aivan turha selittaa naapurin Maurille, että "posautin kissas pois.. Kato, luulin että on villkissa". Kissasta näkee kyllä onko ollut sisä- vai ulkoruokinnassa.

Homman pitää lähteä siitä, että tilanne parannetaan juttelemalla sen naapurin kanssa ja kertomalla katin toilailuista. Kuinka moni on edes jutellut naapurin kanssa tästä? Tosin tietysti voi olla tilanne, että ei ole tietoa kenen kissat on. Jos kissat kuseksiin nurkat täyteen, niin kannattaa ehdottaa naapurille kastraatiota (naapurin isännälle vai kissalle, saa itse päättää:).

Meillä päin kissat saa mennä sisään ja ulos aivan kuin haluavat, eikä niitä ole tavatu tontin ulkopuolella. Tää toimii käytännössä vain ja ainostaan haja-asutusalueella, ei taajamassa tai kaupungissa...

Ymmärrän täysin ongelman kuitenkin, kukaan ei halua kissankusen hajua rappusille tai kattia lastenvaunuihin. Jotain pitää tehdä, mutta en usko "sinappia hanuriin" olevan ratkaisu. Voi olla niin kaun hauska juttu, kunnes selviää, että naapurin bandiitti isäntä olikin aika eläinrakas heppu, eipä olisi uskonut. Siinä ei Turun sinappi auta enää.
JanneV

2xMini, Passat

LähetäLähetetty: 18.3.2005 20:27    Viestin aihe:

^ ongelma ei olekaan naapurin kissa. Se osaa jo varoa,mutta aina näin keväällä ilmestyy näitä "vieraita" uhittelemaan ja valtaamaan alueita. Ja niiden omistajista ei ole hajuakaan.

Yksi kaunis päivä tuossa meidän terassin kuistilla sähisi vieras kissa.Totesin,että minun piha ja mulle et sähisi. Otin vasaran ja löin kovaa terassin reunaan,kissa loikkas valehtematta pari metriä ilmaan ja yhdellä loikalla meidän pihan aidan yli.
Rusty

A6 TDIq (C4)

LähetäLähetetty: 19.3.2005 10:50    Viestin aihe: elektroninen karkotin

Noissa tuontiautoissa aina silloin tällöin tulee vastaan konepellin alla sellaisia pieniä "purkkeja", jotka ilmeisesti toimivat jonkinlaisina pieneläimien (myyrät, rotat, hiiret) karkottimina. Toimivat siis sähköllä ja ilmeisesti tuottavat ultraääntä.

Keskieuroopassa pienjyrsijät ovat ilmeisesti melkoinen ongelma, ainakin olen kuullut muutaman tarinan kuinka metsäkoneen kouran letkut ja sähköjohdot ja jopa hytin sähköjohdot ovat päässeet huonoon kuntoon kun paikalla on vieraillut noita eläimiä.

http://www.topostop.fi/elektrosaneeraus.htm

edit: luinpa tuon sitten tarkemmin niin eipä taidakaan päteä kotieläimiin ihan samalla tavalla.
jetta 1.6 tdic

LähetäLähetetty: 19.3.2005 11:41    Viestin aihe:

ei vittu mitä juttuja tällä ja audi foorumilla näistä eläimistä..toki aika vittuimainen ongelma mutta vieläkin mahaan koskee kun näitä juttuja luki=)

kyllä noita kissoja oman kissan lisäksi tuntuu pihassa liikkuvan jatkuvaan ja kyllähän ne autojen konepellille jatkuvaan viihtyy!

oman pihan ja naapurinkin pien-eläimet tuntee kyllä nahoissaan kun tuo oma kolli tuppaa olemaan aika innokas saalistaja.naapuri joskus sanoi että siellä se sen pihassa on käyny oravia jahtaamassa ja lahtaamaassa:)

omasta pihastakin on löytyny jopa kuolleita lintujakin ja muuta mukavaa silloin tällöin....vähän paskamainen homma kun tuntuu kantavan noita"raatoja"tuohon auto katokseenkin välillä,löytyy suolenpätkää ja muuta mukavaa autokatoksesta...

aika julmaa touhua tuntuu olevan kissoilla tuo saaliin käsittely,olen monta kertaa nähny kun kissa"leikkii"saaliilla viskellen sitä välillä ympäriinsä...joskus näin kun tuo meidän kissa heittäytyi mahalleen katsomaan ja ihmettelemään kun "uhri"sätkii maassa raadeltuna.
ja joskus teltassa nukkuessa heräsin keskellä yötä jumalattomaan huutoon kun kissa teltan vieressä kidutti jotain hiirtä tai vastaavaa,ja sitä huutoa tuntui kestävän tovin ennen kuin mirri tuntui tekevän selvää saaliistaan:)

ja joskus kävi niin että laskiessa kissan sisään taloon niin kappas vaan kissalla oli elävä hiiri suussa...sitä sitten kissan kanssa jahdattiin ympäri taloa muutama tovi ennen kuin hiiri saatiin kiinni ja pihalle;P
Levis

Touran BKD, Ascona A SR, Zoner

LähetäLähetetty: 19.3.2005 13:24    Viestin aihe:

Selittäkääs mulle toi "sinappia perseeseen" juttu. Ei ymmärrä?
Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 19.3.2005 14:13    Viestin aihe:

Ovat ehdottaneet karkoituskeinoksi että laittaa kisun berberiin vähä sinappia...se siellä sitten kirvelee ja kisu juoksee karkuun.

Tuohon kisujen ja hiirten leikkiin. Sehän tuo sen hiiren ihan sillä näytille että isäntä (tahi emäntä) näkee kuinka hyvä jätkä se kolli on tuossa metsästyksessä. Voi olla että tuo sen hiirulaisen senkin takia että myös isäntä saa vähän purtavaa! :)
Levis

LähetäLähetetty: 19.3.2005 14:58    Viestin aihe:

VAi kirvelee sinappi... No ei ihan äkkiä tulis mieleen testata. Annoin jo eukon kissan haistaa sinappia, mutta se ei siitä hajusta ainakaan ollut moksiskaan! Tuota toista tapaa en koita.

Kissan kynnetkään tuskin jättävät peltiin naarmua jos eläin ei lähde kiireessä karkuun. Juostessa ja spurtatessa jättävät aivan älytöntä jälkeä.

Meidän kissa pelkää imuria. Sen jos jättää näkyville ni kaukaa kiertää. Yritin yks päivä imuroida sen turkista irtokarvaa ni vääns sellaset hätäruikulit lattialle, että toiste en sitä temppua yritä. Porukoiden piski taas oikein kerjää turkin imurointia?! Kaikenlaista.
Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 19.3.2005 15:46    Viestin aihe:

Ne koirat taas kun sattuu olemaan astetta tyhmempiä eläimiä ku noi kissat! ;)
Levis

LähetäLähetetty: 19.3.2005 16:06    Viestin aihe:

Lainaus:
Ne koirat taas kun sattuu olemaan astetta tyhmempiä eläimiä ku noi kissat! ;)

Kyllä se taitaa olla todellisuudessa just toisinpäin.
Ei siinä mitään, opetin mä ton meidän kissan antamaan tassua.
JiiP

LähetäLähetetty: 19.3.2005 16:08    Viestin aihe:

Ei helvetti, älkää alottako :D
Kissa ja koira ovat hieman erilaisia luonteeltaan.
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 19.3.2005 16:09    Viestin aihe:

Ensimmäisen kissan sai opetettua istumaankin, ennenkuin sai ruokaa kuppiinsa (sama tapa käytössä molempien koirien kanssa, aina pitää tehdä jotain sen eteen, että sen ruoan saa kuppiinsa).

Onhan se kissojen treenaminen hiukan työläämpää kuin koirien, mutta niin on luonteetkin hiukan toisistaan poikkeavat :P
Migu

Golf GTI I.8T

LähetäLähetetty: 19.3.2005 16:14    Viestin aihe:

Osaahan tuo meiänki narttukissa istua ja antaa tassua pyydettäessä. Tosin pitää olla jotain herkkua tarjolla että se suostuu. :)
Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 19.3.2005 17:09    Viestin aihe:

niin siis kissan luonto ei anna niin helpolla periks tohon orjuuttamiseen...kertooko toi jo ihan tarpeeks? ;)

ja eiköhän kissat pärjäis hieman paremmin tälläisissa "apina-banaani"-testeissä? noh...enpä tiedä...voi toki olla että olen väärässä mutta tää on mun mielipide ja luulo. koirat vaan on vähä stupidoooo! :)

Bora 1.6

LähetäLähetetty: 19.3.2005 18:09    Viestin aihe:

Tästähän kehkeytyy Koira Vs. Kissa keskustelu.
moppe

G2 1.3

LähetäLähetetty: 19.3.2005 18:12    Viestin aihe:

Ettei sitten kyseessä olisi kuitenkin Kissa vs. Koira taistelu? :D
Levis

LähetäLähetetty: 19.3.2005 20:04    Viestin aihe:

Meitin kissa se ymmärtää kellonkin päälle!
Juvonen

Corrado G60

LähetäLähetetty: 19.3.2005 21:12    Viestin aihe:

Taas noista pieneläimistä tuli mielee, et joskus nuorempana piti lainata golffii mutsille, niin se sit lainauksen jälkee kysy että mikä on ku haisee paskalle ku pistää puhaltimen päälle, pieni tutkinta -> rotanpesä sisäilmansuodattimessa.

Meidänki kissa oli semmone, että toi rottaa, myyrää, pikkulintua, oravaa ja pari jäniksenpoikaaki pihaan. Oli oravanhäntää ja jäniksenkäpälää yms. syötäväksi kelpaamatonta pitki nurmikkoa. Aina oven takana mourus helveti iso myyrä suussa ja sit ku sitä kävi silittää niin se söi sen. Joskus ku se innostu kuseksii niin, että kuseksi sisällekki suihkautettiin deodoranttia sen perseesee. Käveli ympäriinsä silmät pyöreinä ja haisteli persettään mut loppu se kuseskelu.
Opinions

mk1 A3

LähetäLähetetty: 20.3.2005 11:44    Viestin aihe:

Lainaus:
Kannattaa tehdä VetoKattia, eli KiteKattia ja Vetoniittiä sekaisin.
Tulee kissan suolenmutkaan jäykkä kakka ;)

Hauskaa, sairasta. Mutta hauskaa...

Kaverin pihalla yks kissa menee aina auton alle makoileen, varmaan lämmitteleen..
Kerran ko jätin kaverin siihen pihaan, sammutin auton juteltiin hetki, käynnistin ja lähin liikkeelle, pysäytin ja kysyin kaverilta vielä yhtä juttua, sitte ihmelteltiin että miksi pihalla haisee sellanen palanu karva..
No oli se kissa lämmitelly katalasaattorin alla ja kun lähin liikkeelle se otti vissiin kiinni siihen ja kärähti...
dealer

LähetäLähetetty: 20.3.2005 12:19    Viestin aihe:

Eläinrääkkäys on aina tuomittavaa.

Kissoista on tullut Suomenmaallakin ongelma paikkapaikoin, ja sehän johtuu yksinomaan ihmisistä....

Tähän
"Metsästyslaissa on määräys siitä, että villiintyneen kissan saa tappaa se,
jonka omistamalle tai hallitsemalle alueelle se on tullut."

lisäisin villikissan määritelmän:
"Kissa katsotaan villiintyneeksi, jos se hankkii ruokansa oman pihapiirinsä ulkopuolelta..."

josta päästään siihen että kun joku laittaa omalle pihalleen kissaloukun ja silakoita syötiksi, sinne mennyt kissa voidaan katsoa olevan villiintynyt ja lopettaa, eiköstä vaan ?
dealer

LähetäLähetetty: 20.3.2005 12:26    Viestin aihe:

Kissan ulkoiluttamiseen on kehitetty kätevä laite, joka takaa sen että kissa ei pääse naapurin nurkkiin kuseskelemaan.
Tässäpä:

Jarsa

Audi A4 Avant -02

LähetäLähetetty: 21.3.2005 13:40    Viestin aihe:

Missäs se maila nyt taas onkaan...hmmm...
cancermann

A4 2.0 TFSI quattro

LähetäLähetetty: 21.3.2005 16:50    Viestin aihe:

^^Hehee :-D
Tuohan olis jopa hyvä.

Niin tällaista toki vois pitää ulkona irti:

Ja miksei noita vois päästää vapaaksi useammankin, kun kissatkin saa vapaana mennä eikä niille sais oikeestaan mitään tehdä ;-)
Markus_K (make80)

ex Audi A6 Avant 2.5 TDI, VW Caravelle 2.5TDI, Audi A4 Avant

LähetäLähetetty: 22.3.2005 11:04    Viestin aihe:

pihan ympäri aita ja ^tuo koira pihalle vapaasti juoksemaan :)
rrock

A4 TDI

LähetäLähetetty: 22.3.2005 11:18    Viestin aihe:

Valerianaa vaan kissan omistajan auton konepellille ja ovipieliin, niin saa tuta, kun koko tienoon kissat on omissa nurkissa.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Yleinen - autot ja liikenne Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa